Myös vuosi 1969 oli hyvä vuosi Pink Floydille. Bändi sävelsi useita uusia hienoja kappaleita ja jatkoi live-kokeilujaan. Huhtikuussa he esittivät Lontoon Royal Festival Hallissa uudenlaisen konsertin joka koostui kahdesta erillisestä musiikillisesta sarjateoksesta (Suites). Teosten nimet olivat The Man sekä The Journey. Lisäksi bändi esitteli tässä konsertissa uuden äänentoistojärjestelmänsä (Azimuth Co-Ordinator), jonka ansiosta yleisö oli konkreettisesti bändin soittaman musiikin ja erikoisten tehosteäänien ympäröimä konserttisalissa. Laitteen bändille oli kehittänyt EMI:n Abbey Road studioiden ääni-insinööri Bernard Speight. Nykyään laite on nähtävillä Lontoon Victoria & Albert museossa. 1960-luvulla, aikana jolloin tietokoneet ja tietokonepelit suuren yleisön tai edes rockmuusikkojen käytössä olivat utopiaa, oli Pink Floydin kosketinsoittaja Richard Wright todellinen ”Hi-Tec” -mies ohjaillessaan huhtikuussa 1969 Festival Hallissa Azimuth Co-Ordinatorin kahdella joystickillä ääniä kuuteen kaiuttimeen, jotka oli sijoitettu eri puolille salia. Äänen panorointi ja quadrofoninen käsittely tuottivat melkoisen elämäyksen yleisölle, joka ei ollut koskaan aikaisemmin kokenut vastaavaa!
Harri Huhtanen 2018